Necati Şaşmaz - Polat Alemdar





Sunday, March 19, 2006

Vicdan Tirajımız Saldıranları Boğar

Kurtlar Vadisi'nde esrar perdesi aralaniyor. Yonetmen ve yapimci Osman Sinav, akillardaki tum sorulari yanitladi. Sinav dizideki Polat karakterinin tarikat uyesi olduguna iliskin iddialara sadece guluyor. Bu durumu izleyicinin vicdanina birakiyor

Soze saniriz son olaylarla baslamak gerekiyor. Ne oldu da bir anda Vadi karisti: Tarikat iddialari, komplo teorileri... Ustune ustluk bir de sizin ani vedaniz...

- Turkiye'de her yil, devam eden ya da yeni 70 civarinda dizi baslar. Toplum tarafindan konusulan, sokaga tasan yapimin sayisi ise 5'i gecmez. İste 'Kurtlar Vadisi' ve 'Ekmek Teknesi' gibi bu isi basarmis iki tanesinin yapimcisi benim. Boyle bir ortamda iki ise birlikte imza attigim dostlarima dedim ki, 'Arkadaslar cok daha farkli hayallerim, projelerim var. Bu isler bana engel oluyor. Alin bunlara siz devam edin. Benim uluslararasi bir sinema filmi projem var. Yeni isim icin bana bol zaman gerekli. Gelin icimizden bir kardes sirket cikaralim ve bu isleri de size devredeyim. Ama ne zaman bana ihtiyaciniz olursa daima yaninizdayim.' Ardindan da Raci Bey'le tekrar gorusmek uzere ayrildik ama iki gun sonra basinda bu olaylar yer aldi.

PARA DEGİL HAYAL PESİNDEYİM

Yani ayrilik kararini bu haberlerin medyaya yansimasindan once mi vermistiniz?

- Dizinin bitiminden uc ay once alinmis bir karardi bu... İnsanlar iste bu noktayi anlamiyor. Herkes 'Boyle bir is birakilir mi, altinda baska bir neden mi var?' diyor... Birakilir... Nasil mi? Ancak cok daha buyuk hayaller icin. Benim hayallerim var. Bu durumu anlayacak adamin benim kadar genis bir persfektifi olmasi lazim. Cunku kar marjinin degil, hayallerin pesindeyim.

Gelelim Necati Şaşmaz'la baslayip, bir anda tum diziyi bir tarikatin parcasiymis gibi gosteren haberlere?

- Haberin cikacagini bir gun once ogrendim. Hurriyet'ten boyle bir haber var diye Necati Şaşmaz aranmis. Onlar da beni aradi. 'Olayin icerigi nedir?' diye sordum. Onlar da, 1991'de Ahmet Yesevi'yi anma torenleri sirasinda devletin 100'uncu Yil Kultur Merkezi'nde yine devlet erkaninin katildigi, ustelik de devletin o donemki Kultur Bakani Namik Kemal Zeybek'in destekledigi bir torene katildiklarini ve sema yaptiklarini soylediler.

POLAT YASAK BİR İS Mİ YAPMIS

Olay farkli mi yansitildi demek istiyorsunuz?

- Yani adamlar orada resmi torene katilmislar. Ama haberi veren gazete olayi o kadar urkutucu bir halde yansitti ki... Kotu mu Turkiye'nin en sevilen dizisinin basrol oyuncusunun bir sema gosterisinde yer almasi...

Ama asil vurgu tarikat baglantisinaydi...

- Efendim bu nasil bir tarikat. Biz duzgun bir insan bulmus ve basrol vermisiz. O adamin da maharetleri varmis, bu harika degil mi? Boylesine degerlerine bagli bir adamdan utanmak, kacmak, onu suclamak mi gerekir, seref duymak mi? Bizim kulturel zenginligimizde var olan, onu yansitan bir gosterinin tarikatla, sununla bununla ne alakasi var. Olayi saptirmamak, sapkin bakmamak gerekir. Ama bazilarinin kafasi yazik ki sapkin.

Necati Şaşmaz, haberlerin kendilerini karalamak adina cikarildigini soyledi.....

- Olabilir. Ben ticari bir baglanti adina bu durumu ahlaki bulmuyorum, boyle bir seye de ihtimal vermek istemiyorum. Ama yakaladigimiz reytingten birileri rahatsiz olmus olabilir. İsin uzucu yani ise bu tur bir haberin basin tarafindan 'aaa ne acayip bir sey buldum' mantigiyla arastirmadan surmansetlere tasinmasidir. Bunu vicdanlara birakiyorum. Cunku is vicdana kalirsa biliyorum ki bizi sevenlerin vicdanlari bazilarinin tirajinin bin kat ustundedir. Oyle bir durumda vicdan tirajinda bogulabilirler.

Onyargilari Baron'u bu noktaya getirdi

Tarikat iddialarinin ardindan Baron karakterini canlandiran Zafer Ergin'in diziden ayrildigini aciklamasi, Sinav'i kizdirmis: Arkadaslarini bile dinlemedi

Baron'un 'ben diziden ayriliyorum' aciklamasini nasil degerlendiriyorsunuz?

- Kendisiyle telefonda konustum. Maalesef onyargilarin insanlari getirdigi nokta bu. Gazeteye bakip, hicbir arastirma yapmadan kendisine uzatilan mikrofona 'Aaa ben bu karisik islerin icinde olmam' demek olmaz. Dedim ki kendisine 'Sen yillardir Kultur Bakanligi'nin elemanisin. O gordugun resim de senin hizmet ettigin kurumun bir etkinligi sirasinda cekilmis. Ve sen hicbir aciklamaya mahal birakmadan boyle bir soz soylemissin. Arkadaslarini bile dinlemedin... Biliyor musun bu bir provokasyondur. Ustelik bu ulke ne cekiyorsa provokasyondan cekiyor. Ve sen bilmez misin ki 70'li yillarda bu provokasyonlar yuzunden her gun bir arkadasimizi kaybediyorduk.'

Ben hem Deli Yurek hem de Kurtlar Vadisi'ni sadece bu ulkenin adalet duygusunun gelismesi icin yaptim. İkincisi insanlarimizin provokasyonlari okuma yetenegini gelistirmek icin cabaladim... Beni en kizdiran da Baron'un kalem kirma sahnesinin altina 'Kurtlar Vadisi'nin kalemini kirdi' seklinde bir yazi yazilmasiydi. Yaratici yetenegimin kotu bir amac icin kullanilmasi beni cok uzdu, bunlar kucuk seyler,

basit hesaplar.

SASMAZLAR'I TANIMAK GURUR VERİCİ

Siz Sasmaz Ailesi'ni yakindan taniyor musunuz?

- Elbette taniyorum. Ustelik tanimaktan da seref duyuyorum. Bundan gocunacak bir sey yok ki.

Peki bu ayriligin ardindan Raci ve Necati Şaşmaz kardeslerle aranizda bir kusluk ve kirginlik da olmadi oyle mi?

- Ayni durumu Kenan İmirzalioglu ile ayrildigimda da yasamistim. Herkes hala merak eder, 'sen bir star yarattin ama onunla yollarini neden ayirdin?' diye. Kenan'la da aramda kotu bir sey yasanmadi. O benim kardesim. Birisiyle yollarini ayirmak demek, illa kotu bir nedene dayandirilmamali. Ama konusu sadece para olanlar bunu anlamazlar. Ne yapalim iste bu da benim farkim.

KURTLAR VADİSİ GERCEGİ

'Burasi Kurtlar Vadisi. Burada sevdigi icin olur insan, yasamak icin oldurur...' İste bu sozlerle girdi hayatimiza Turkiye'nin kult dizisi Kurtlar Vadisi.... Bir daha da hic cikmadi. Her hafta artan bir heyecanla milyonlarca insani icine alip, maceradan maceraya surukledi. Ulkenin karanlik ve puslu vadisinde donen dolaplardan, kirli cikar iliskilerinden, masum insanlara kesilen haraclardan haber verdi.

Bu yari sanal, yari gercek imparatorlugun izleyicisiyle bulusmasini saglayan kisi yapimci ve yonetmen koltuklarinin ikisine birden oturan Osman Sinav'di. Ancak cektigi dizi gibi onun kafasindan gecenler ve baglantilari hep merak konusu oldu. Bazen cok gizli belgelere sahip oldugu, bazen de yarattigi hayal dunyasinin kahramanlarinin gercek dunyadaki kisilikleri yansittigi iddia edildi. O ise hep susmayi tercih etti...

Osman Sinav ilk kez yuzunu golgeleyen sir perdesini araladi ve diziyle ilgili tum merak edilenleri acikladi.

Polat Baron'un oglu mu?

Bundan sonra dizide ne olacak, mesela Baron ya da Aslan Bey olecek mi?

- Artik islerine hic karismayacagim. Onlar profesyonelce ne yapacaklarina karar verirler. Ama derler ki 'Usta biz burada tikandik. Senin tecruben de bizden fazla, gel yardimci ol' o zaman gorusumu bildiririm...

Dizi Polat'in Baron'un oglu oldugu yolundaki bir ipucuyla tatile girdi. Baron ayrilirsa ipucu cope mi gidecek?

- Boyle bir yol yaratiliyorsa ordan bir sey cikacak. Seyirci bazi seyleri tahmin edebilir ama ne cikacagini, olayin nereye gidecegini isin asli ne ben ne de su anki ekip biliyor. Sanirim dizinin gelecegi yapilacak tatilin ardindan ekibin bir araya gelip karar vermesiyle sekillenecek. Ama finaldeki dugum bos yere atilmadi. Belki de acilmasi

30 bolum surer, bunu ben de bilemem.

Tasavvufla ben de ilgileniyorum

Sizin tasavvufa bakisiniz nasil, ne kadar ilgilisiniz?

- Kultur aidiyeti ile bir orgut ya da olusuma aidiyet ayri seylerdir. Bu ulkenin kulturunu seviyorum, cunku bu topraklarin cocuguyum ben. Dolayisiyla aklim erdigi kadar yaptigim islerde bundan insanlari istifade ettirmeye calisiyorum. Bunun yanlis bir tarafi var mi? Bu ulkeyi; bu kulturu yaratan insanlar kurmus.

Haci Bektas-i Veliler, Mevlanalar, Yunus Emreler kurmus. Onlari insanlara tanitmamali miyim... Simdi kac kisi bilir Haci Bektas-i Veli'nin Osmanli'nin Yenicerisi'ni kurdugunu. Bir koseye oturmus pinpirikli, sadece siirler okuyan bir adam degildi ki... Ben boylesi bir deryanin zerresini ancak biliyorum.

İnanc konusuna gelince herkesin inanci kendinedir, en basta Muslumanlik insanin kisisel gelisimini saglama ve guzel ahlaklanma seyridir. Bunun 'Siyasal İslam' diye yeni birtakim tanimlamalarla kirletilmemesi lazim. Kaldi ki biz Turkler tarih boyunca seriat rejimiyle yoneltilmemisizdir.

Reytinglerin artacagini dusunuyorum

Neden tarikat haberleri dizinin ekrana veda ettigi gunun hemen arkasinda yayinlandi?

- Tabii oncesinde yayinlamazlar, cunku reytingler o zaman yuzde 100 olurdu. Belli ki onceden hazirlanmis ama bekletilmis bir haberdi. Bana 'dosya nereden geliyor?' diye soruyor medya, ama goruyorsunuz bana degil galiba baskalarina dosya geliyor.

Medyaya yansiyan haberler dizinin reytingini olumsuz yonde etkileyebilir mi?

-Bu asla olmaz. Hatta artirabilir. Cunku haberin ciktigi gun Necati Bey Ankara Havaalani'nda hayranlarinin akina ugramis. Ustelik o izdihamda hayranlari gazetenin uzerindeki fotografina imza attirmislar. O da imzalamis... Bizim izleyicimiz dogruyla yanlisi ayirabilir. Ve bu diziyi yurekten sevenler dis etkenlerden kolay kolay etkilenmez.

aksam

6 Comments:

  • necati şaşmaz ı ççookk seviyorum ve onunula tanışmak istiyorum kim ne derse desin bi gün olucanı biliyorum!ayrıca hayali bile güzel

    By Anonymous Anonymous, at 2:40 AM  

  • necati şaşmaz ı çççççççççççççççççoooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkk seviyorum kimse onu benim kadar sevemez.!

    By Anonymous Anonymous, at 4:25 AM  

  • sen imkansızsın sensizlik imkansız...bu teknoloji hiç gelişmemiş çünkü sana olan hayrankığımo gösteremiyor

    By Anonymous Anonymous, at 8:27 AM  

  • yani ne boş şeyleri kurcalıyolar anlamıyom ya asıl deniz akkayayı kurcalamaları gerek ama adamın soyunu spunu araştırıp duruyolar ya size ne necati"M hayatından mutlu olduktan onra hiç kimseye bişe demek düşmez

    By Anonymous Anonymous, at 3:56 AM  

  • trikatsa tarikat adam ı seviyomya gerisi boş ( hemde öle böle deil çççoookkk seviyom)

    By Anonymous Anonymous, at 4:25 AM  

  • necati şaşmaz ın bir şiiri;
    SESİN
    Kim bilir şimdi hangi kıyıda sen?
    Şarkılar mırıldarak gezersin...
    Susadım sesin yine hangi karıştı
    Avcılara sormalı seni
    Balıkları böyle sarhoş eden kim?

    By Anonymous Anonymous, at 2:08 AM  

Post a Comment

<< Home