Necati Şaşmaz - Polat Alemdar





Wednesday, April 12, 2006

Polar Alemdar: ABD'den Korkmuyorum

POLAT ALEMDAR : ABD'DEN KORKMUYORUM

Necati Şaşmaz nam-i diger Polat Alemdar, Kurtlar Vadisi Irak ile bir insanlik gorevini yerine getirdiklerini soyledi. Sasmaz, Turk Rambosu yakistirmasina da kizdi: Turkiye'nin Polat'iyim!..

Turkiye'de gise rekoru kiran, dunya basininda yeralan ve ABD'de de yanki getiren 'Kurtlar Vadisi Irak'in basrol oyuncusu Necati Şaşmaz (Polat Alemdar), filmin vizyona girmesinden sonra ilk kez Yeni Safak'a konustu. Yeni Safak Almanya temsilcisi Mehmet Kocak'in sorularini Almanya'nin Koln kentindeki Cinedom sinemasinda yapilan Avrupa galasinda cevaplayan Sasmaz, ABD'den gelen tepkilerden korkmadigini belirterek, sunlari soyledi:

"Ben korkuyla hicbir zaman arkadas olmadim. Amerikan halkina karsi degil, savasa karsiyim. Bu filmde bir olay, bir gercek hatirlatiliyor. Irak'ta yasanan insanlik ayibini hatirlattik. Bence bir insanlik gorevini yerine getirmis olduk. Zulme, haksizliklara ve savasa karsi oldugum icin bu filmde buyuk bir zevk ve istekle oynadim."

İste Necati Şaşmaz'in yani Polat Alemdar'in Turk medyasindaki ilk ropartaji:
KORKU ARKADASIM DEGİLDİR

ABD karsiti bu filmde oynarken, Amerika gibi bir ulkeyi karsiniza aldiniz, korkmadiniz mi?

Ben korkuyla hicbir zaman arkadas olmadim. Ben Amerikan halkina karsi degilim, ben savasa karsiyim. Bu filmde bir olay, bir gercek hatirlatiliyor. Eger bu gerceklerin hatirlanmasi sirasinda birilerinin de hatalari ve yanlislari ortaya cikiyorsa bunda suc bizde degildir. Irak'ta yasanan insanlik ayibini ve insan haklari ihlallerini hatirlatmis olduk. Bence bir insanlik gorevini yerine getirmis olduk. Zulme, haksizliklara ve savasa karsi oldugum icin bu filmde buyuk bir zevk ve istekle oynadim.

Turkiye'den sonra Avrupa'da da buyuk ilgi gordunuz. Neler hissediyorsunuz?

Turkiye'den sonra Avrupa'da da buyuk bir ilgi gormek gercekten bizi mutlu etti. Bu ilginin elbette sebepleri var. Yillardir uluslararasi filmler hep Hollywood'dan beklendi. İlk defa boylesine basarili bir film basarilmis oldu. Bana gore bu film Turkiye sinirlarini asarak uluslararasi bir konuma yukselecektir. Cunku filmde insanlarin vicdanlarinin sesine tercuman olduk. İnsanlik zulmun ve haksizligin son bulmasini istiyor. İlgiden gercekten gurur duydum. Bu ilgi bize guzel ve basarili bir is basardigimizi hatirlatiyor.

BOLGENİN CİMENTOSU İSLAMDIR

Filmde birlestirici unsurun İslam oldugu mesajini veriyorsunuz, gercekten oyle mi?

Aslinda bu konuda senarist ekibimizin buyuk rolu var onlar yazdi ve hazirladi, biz ise oynadik. Elbette biz de buna inaniyoruz. Farkli etnik unsurlari bir arada tutacak tek ortak nokta din anlayisidir. Kisacasi milliyetler farkli ancak inanc ayni. Bolgenin cimentosu İslam oldugu icin biz de bu gercegi hatirlatmis olduk. Dusmanliklarin son bulup barisin olusmasinda en etkili unsur İslam ahlak ve kardeslik duygusudur...

ABD ordusu Avrupa'daki askerlerine 'Kurtlar Vadisi'nden uzak durun' uyarisi yapmis...

Ben de gazetelerden ogrendim. Bu buyuk ilgi karsisinda bir tedbir olsun diye buna gerek gormus olabilirler diye dusunuyorum.

Turk seyircileri arasin da Almanlar da var.

Avrupa'da ilki Koln'den baslatmis olduk. Bu ilk, insallah devaminda Hollanda, İngiltere, Fransa, İsvicre ve Belcika olacak. En az 550 bin kisinin bu filimi izleyecegine inaniyoruz. Bugun Almanya, Belcika, Hollanda, Avusturya, İngiltere, Danimarka, İsvicre, Rusya, Misir, Suriye, Kirgizistan, Kazakistan, Amerika ve Avustralya'da gosterime girdi.

Kanuni tugrali ceket

Necati Şaşmaz ya da Turkiye'nin tanidigi isimle Polat Alemdar, Kurtlar Vadisi Irak'in Koln'deki Avrupa galasina ozel islemeli bir ceketle katildi. Sasmaz'in mansetleri sim islemeli ceketinin gogsunde de dunyada 'Muhtesem Suleyman' olarak taninan Osmanli Padisahi Kanuni Sultan Suleyman'in tugrasi yeraldi.

Necati Şaşmaz
hypertv

13 Comments:

  • hotmail.combence de korkması için hiç bir neden yok necati şaşmaz ı ççookk seviyorum

    By Anonymous Anonymous, at 10:40 AM  

  • zaten delikanlı adamın gözü krkmaz morarır napcaklar sanki bu arada didem slm:))))))))

    By Anonymous Anonymous, at 2:01 AM  

  • slmdidem insan zaten bişeler yapmadan önce herşeyi göze almalı necati"M bunu başardı bitanem o benim korkma canım ben arkandayım

    By Anonymous Anonymous, at 3:39 AM  

  • isimimi bile seni yani necati şaşmaz'ı yani polat alemadarın ismi ile yazdım ya öylesine hayranınım ki yani öyle seviyorum ki(eğer okuyorsa) seni eğer gerçekten savaş için ırağa gitsen
    senlee gelbilecek şekilde seninle konuşmayı okadar çok istiyorum ki kimse tahmin bile edemez neyse burdan türkiye ye ve onu seven herkese slm lar olsun.

    By Anonymous Anonymous, at 8:04 AM  

  • hadi ordan be polat alemdarmış mış

    By Anonymous Anonymous, at 7:51 AM  

  • hayatında bence en güzel yaptığın şey bu olmalı yani korkman değil bu oyuna girerek korkularını yenmendi bence(sence?????)şunu bil ben seni çokk seviyorum iyişallah bi gün seni görebilirim ozaman belkide benden duymak istiyceklerin olacak by kendine iyi bak...

    By Anonymous Anonymous, at 10:23 AM  

  • beni atın ateşe her yerim yansın bir tek klbim kalsın çünkü içinde sen warsınNECATİ"M

    By Anonymous Anonymous, at 7:05 AM  

  • geceleri rüyamda seni görmekten bıkmadım gülüm resimlerin yetmio ekrana çık dedim ama adın hep deniz akkaya yla anılıyo ama olsun ben seni yinede dünyalar kadar seviyorum

    By Anonymous Anonymous, at 6:21 AM  

  • C-b Şaşmaz iyi rol yapmiş, buna sozum yokdur. Sadece bir sual vererdim ona: bu kadar dini terbiyeli ailede boyumuş insan böyle sinemada nasil çekilmeye razılıq verdi? Bu suçlama deyilç sadece marag duyduma göre soruşdum.

    By Anonymous Anonymous, at 5:39 AM  

  • slm necati seni hala çok sevmeme rağmen sen elnaz ı sevyorsun we o da seni banada size mutluluk dilemek ve beklemekten başka bişi düşmüyor :-(

    By Anonymous Anonymous, at 9:00 AM  

  • necatim seni çok seviyorum fanatik bu arada elnaz kim senin msn nen varmı varsa verebilirmisin

    By Anonymous Anonymous, at 8:27 AM  

  • necatim seni çok seviyorum fanatik bu arada elnaz kim senin msn nen varmı varsa verebilirmisin ( ben: esaskız )

    By Anonymous Anonymous, at 8:30 AM  

  • ben senin bir hayranın değilim ama sana kin kustuğumda söylenenmez.bu filminden sonra sana ve ekibine söylemem gereken tek şey şudur: " helal olsun siz hizmetinizi yerine getirdiniz ama henüz bitiremediniz.ve eğer bir gün olurda bu rol sana tekrar düşerse, ve bu rolünü bir sette veya sahnede veya yönetmenin karşısında değilde bir savaş alanında ve elinde bir kurusıkı ile değğil gerçek bir silahla tekrar ihlaslı bir şekilde oynarsan o zaman bizde anlarız ki necati şaşmaz Allah'tan başka kimseden korkmaz. şu anda zaten korkman gereken bir şey yok; zira dedğiniz gibi bu sadece bir film...

    By Anonymous Anonymous, at 3:46 PM  

Post a Comment

<< Home