Necati Şaşmaz - Polat Alemdar





Wednesday, April 12, 2006

Reina'da Dans Eden Polat Alemdar

O gece o saatte, birilerine bir merhaba demek icin ugramasam, Kurtlar Vadisi'ndeki hayatlarin, Polat Alemdar ve arkadaslarinin eglence gecesini gormeyecektim.
Filmin galasindan sonra, Reina'da baslayan zevk gecesinin zafer sarhosu goruntulerine tanik olmayacaktim Bilemiyorum cilgin eglencelerin mekâni Reina; Sinirsiz gecelerin sinirsizliklarda son buldugu mekan Reina;
Polat Alemdar ve agir abileri karsisinda gorunce ne yapacakti?..
Mekân mi hayatlara egemen olacakti?. .
Hayatlar mi mekânlara hâkim olacakti?..

Siyah tiril tiril takim elbiseler, kravatsiz acik yaka beyaz gomlekler, agir oturuslar, agir kalkislar, agir duruslar ve agir bakislar..
Kurtlar Vadisi'nin film karakterleri bunlar degil miydi?..
Hepsi birden Reina gibi bir cilgin mekânin ortasinda ne yapacakti?..
Ne goruntu verecekti..
Reina Kurtlar Vadisi filminin setindeki bir sahne mi olacakti?..
Yoksa, Reina Kurtlar Vadisi'nin agir ortaminda, racon kesen bireylere, cilgin, hareketli, gobekli, cufcuflu bir Akdeniz gecesi mi sunacakti?..
İlk saatler, Polat Alemdar ve arkadaslarinin, mekana hâkim oldugu saatlerdi...
Reina'da o saatlerde, Kurtlar Vadisi hâkimiyeti vardi...
Kiyafetler, duruslar, oturus ve kalkislar agirdi...
Reina'nin, uzerinde gobek atilan masalarinda, raki icen ve Irak'taki Amerikan askerlerine operasyon duzenleyen insanlar oturuyordu...
Hava agirdi...
Isiklarin altinda kumelenen kesif sigara dumani, kolali ve mansetli gomleklerle tamamlanan aksesuarlarla Reina, cilgin bir eglenece mekanindan cok, operasyonlara karar verilen bir gece kulubunun gizemli ve esrarengiz havasini tasiyordu...
Her taraf, siyah takim elbiseli, kolali ve mansetli beyaz gomlekli, catismaya hazir adam kayniyordu...
Filmin kahramanlari gercege donusmus, film sahnesi gercek hayat haline gelmisti... Onlarin eglenmesi bir yana, onlarin yaninda baska insanlarin eglenmeleri bile tamamen imkânsizdi...

Ancak Polat Alemdar ve arkadaslari ne kadar sahici gorunurlerse de gorunsunler, bulunduklarin mekânin adi Reina'ydi...
Ve mutlaktir ki gercek olan oydu...
Gerceklik, bir sure sonra, sanal kahramanlari, mekânin kahramanlari haline donusturecekti...
Polat Alemdar ve arkadaslari, bir sure sonra gece kulubunde eglenen genc Necati (Sasmaz) ve arkadaslarina donusecekti...
Reina, Kurtlar Vadisi'ni yenecekti...
O gece ve o saatlerde... Gencligin icindeki kipirti ve civilti, agir, oturakli, kesif sigara dumanli konsantre havayi dagitacakti...
Mekân sanal hayatlara damgasini vuracakti...
Sanal hayatlar kaybolacak, agir abiler bir sure sonra cufcuf dansi yapacak, gobek atacak, yerinden haykiracakti:
" Lutfeeen gormeyeyim seni bir yerlerde... Karsima cikma konusmayalim, bakismayalim.
Ne olursun..."

Polat Alemdar'i hemen yandaki masada cufcuf dansi yaparken gordugumde, o beni gormemisti...
Arkadaslariyla olusturdugu bir trenin bir parcasi olarak cufcuf yapiyordu...
Ne o ne de arkadaslari, sanal degildi...
Gencti. Hayat doluydu. Civil civildi.
Beni gordugunde tedirgin oldu.
Gayri ihtiyari masaya oturdu. Bir anda agir abi oldu.
Arkadaslariyla yeniden, dunya meselelerini konusan, Irak'a operasyon hazirlayan Kurtlar Vadisi insani oldu.
Biraz once cufcuf yapan genc gitti, Irak'a operasyon duzenleyen Polat Alemdar geldi.

Sasirdim ve uzuldum.
Gencligin durup dururken agir abilige donusmesine uzuldum.
Cufcuf dansinin, raki ve sigarali, agir meselelere donusmesine uzuldum.
Gercegin, sanala burunmesine isyan ettim.
Hayatin, role donusmesine karsi ciktim.
Polat Alemdar, neden benden cekiniyordu?..
Cufcuf dansi yaparken onumden gecmek, kizlarla sakalasirken, gulusurken, bana gorunmek onu neden bu kadar rahatsiz ediyordu?..
Necati Şaşmaz isimli bu genc cocuk hayati boyunca Polat Alemdar mi kalacakti?
Hep operasyon mu yapacakti?.. Agir abi takilip, haksizliklara karsi durup gerektiginde adam mi vuracakti?..
Bu cocuk hic hayatini yasamayacak miydi?..

O an Kurtlar Vadisi'ne mudahale etmeye karar verdim...
Yerimden kalkip, Polat Alemdar ve arkadaslarinin yanina gittim.
Polat Alemdar'i masada biraktim, Necati Şaşmaz'in elini tuttum...
Onu ayaga kaldirdim... Biraz once ettigi cufcuf dansina geri dondurdum...
Geceyi ve egleneceyi yasamasi icin ikna ettim...
Nihayet gercek sanala egemen oldu...
Hayat, oynanan rolun ustune cikti...
Polat Alemdar dans etmeye basladi...
Mekân hayata egemen oldu...

Necati Şaşmaz
sabah com

24 Comments:

  • pardon ama çuf çuf dansı die bise var mı abi ya ayrıca dideme katılıyorum didem e-mali ni versene

    By Anonymous Anonymous, at 7:49 AM  

  • anlamadiğim çuf çuf dansı yapıyor o kadar insanın içinde sonra bi kişiyi görünce utanıyor hem ne var biraz eğlenmek onunda hakkı

    By Anonymous Anonymous, at 2:11 AM  

  • necati"M seni çok seviyorum ne olur deniz akkkayadan ve dier bütün ünlü kızlardan uzak dur çünkü hepsini parabozmuş eüer senide para bozcaksa (ki ben böyle bi şey hayal bile etmem)tercih senin ama sen erden geldiğini biiyosun bu arada didem belki konuşuruz die dedim ama istemezsen sen bilirsin

    By Anonymous Anonymous, at 3:51 AM  

  • didem ekleyim dedim kayıtılı deil fln yazıo en iyisi sen beni kaydet gost_woman_21@hotmail.com

    By Anonymous Anonymous, at 4:45 AM  

  • ekledim sende beni ekle ok didem

    By Anonymous Anonymous, at 4:49 AM  

  • necati"M İN GEÇTİĞİ HER YER EGEMEN OLUR BİDE BENİM YANIMDAN GEÇSE BEN DÜNYA AY AEGEMEN OLURUM

    By Anonymous Anonymous, at 5:22 AM  

  • aynen didem gibi beni de ekleyen 3 kişi war lütfen eklemeyin ya ayıp diye bişi war!aşkım necatim sen ekleyebilirsin

    By Anonymous Anonymous, at 6:23 AM  

  • rüyalar gerçek olsaydı keşke o zaman kavuşmak şart olurdu bize be necati m seni ne kadar çok sewdiğimi kimseler tahmin bile edemez bi bilsen

    By Anonymous Anonymous, at 1:23 PM  

  • burda haber hakkında yorum yapılıyo sadım ama millet aşk itiraflarını sunuyormuş meğerse neyse kızlar boşverin ünlü abileri ayrı dünyalar diye bi kavram var habere gelince türk canım milleti işte illa bi kulp takılacak gözün üstünde kaş var cinsinden

    By Anonymous Anonymous, at 12:10 PM  

  • valla ravza said doğru diyon ama napalım.insan böyla yakışıklı karizmatik zeki birine sevince burada yorum değil aşk itirafları olur dimi.vallaben den çok kimse necatiyi sevemez .yanlış anlamayınha arkadaşlar.sizde benim kadar çok seviyosunuz.o başkada ben bunu bir arkadaşı görsün diye yaaptım. sizde bolbol yazın ok.yazarsanız bana yardım etmiş olursunuz ok.neyse seni seviyom aşkım.kendine iiiiiiiyi bak .

    By Anonymous Anonymous, at 10:02 PM  

  • necaTİ keşke o film de oynamasaydın ve gala yapılmasaydı çünkü elnaz la o gece tanıştın s.s k.i.b

    By Anonymous Anonymous, at 9:05 AM  

  • hepiniz beyinsizsiniz
    polat kim necati kim bacak kadar adam beyninizi yikamis sizin bu medya maymunlari polat adamlik yolunu dedesinin nur gibi yolunu birakip alem gecelerine dusmus zavalli bir adam, hakkinda uzulmeniz gerek, imrenmeniz degil.
    sahtekar beylerden, sahte kahramanlardan bezmisiz biz .

    By Anonymous Anonymous, at 6:30 PM  

  • anonymous her kesin kendi hayati var. bize karishma.sana ne?biz beyinsiz degiliz....o sozlerini kendin ichin sakla.

    By Anonymous Anonymous, at 4:00 AM  

  • askim seni çok seviyorum seni çok ozledim de zaman dizin baçliyorve de zaman fransa ya geliyon strasbourg bolgesine

    By Anonymous Anonymous, at 1:57 AM  

  • askim seni çok ozledim sevgilim de zamade seni gerçekden goreçem askim

    buket

    By Anonymous Anonymous, at 2:02 AM  

  • seni çok beyeniyorum askim


    buke 6senedir bekliyorum

    By Anonymous Anonymous, at 2:04 AM  

  • seni çok beyeniyorum askim


    buke 6senedir bekliyorum

    By Anonymous Anonymous, at 2:04 AM  

  • Merak Etmeyin Ben Kimine Göre Adamım Kimine Göre Yalanım Ama Ben Adamına Göre Adamım

    By Anonymous Anonymous, at 12:41 AM  

  • ben çilem bana nazar boncuklu kolye gondermiştin hatırladınmı m.gül adında birinin aracılığıyla

    By Anonymous Anonymous, at 4:30 AM  

  • yazık okadar içten yazıyosunuz ki sanki bunları necati şaşmaz okuyacak.sevginizi böyle içi boş ümitlerle tüketmeyin gerçekçi olun..........

    By Anonymous Anonymous, at 6:10 AM  

  • necati sasmaz SİNEM KOBALI SEVİYOR VE ONA ASİK OLDUM DİYOR

    By Anonymous Anonymous, at 3:25 AM  

  • merabalar az önce saba tümerle program videolarinizi izledim :) yay burcu oldugunuzu ögrendim ki bunu tahmin ediyodum :) sizi cok basarili buluyorum.basarilarinizin devamini diliyorum..(Begüm)

    By Anonymous Anonymous, at 2:36 AM  

  • herkes aynı şeyi demiş onu benden çok sevemezsiniz falan eminim sizde çok seviyorsunuzdur ama ben onu o kadar sevdimki... şu anda hastanedeyim beynimde timör var ve tek çarem moral ama ben onu sadece rüyamda görebiliyorum onu bir kerecik görsem ölsemde gam yemicem ama nerdee.. biliyorum onunla hiç bir zaman tanışamayacağım ama yinede onu çok sevmekten vazgeçemiyorum...

    By Anonymous Anonymous, at 2:38 AM  

  • Necati abi ben Sakarya/GEYVE KARAÇAM KÖYÜNDEN Emre necati abi seni burada çok seviyorlar abi lütfen ama lütfen karaçam köyüne gel çekimler için geliyormuşun ama ben oralara gelemiyorum abi lütfen ama lütfen sakaryaya gel(burada herkes seni seviyor abi alayına isyan gideriz)

    By Anonymous Anonymous, at 10:15 AM  

Post a Comment

<< Home