Necati Şaşmaz - Polat Alemdar





Saturday, November 04, 2006

Necati Şaşmaz Ankarada

Kurtlar Vadisi dizisinin oyuncuları Necati Şaşmaz (Polat Alemdar), İpek Tenolcay, Kenan Çoban ve Erhan Ufak,Misafir Mobilyanın muhteşem organizasyonuyla Ankara Milli Eğitim Şura Salonunda düzenlenen söyleşide izleyicilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı.
Dizide Polat Alemdar’ı canlandıran başrol oyuncusu Necati Şaşmaz, diziye deneyimi olmadan başladığını belirterek, “Ama hayatının 40 yılını tiyatroya vermiş oyuncularla çalışıyorum ve eğitimime dizide devam ediyorum” dedi.

İşte Polat Alemdar yani Necati Şaşmaz''ın bilinmeyen yönleri

Öncelikle Ankaraya Hoşgeldiniz

Necati Şaşmaz - Hoşbulduk. Aslında Ankara benim ikinci evim gibi çünkü hayatımın 10 yılı Ankara da geçti. O yüzden buraya hiç yabancı değilim.

Kurtlar Vadisiyle Nasıl Tanıştınız

Necati Şaşmaz - Amerika’ya dönüş için Ankara’da bilet alırken ‘Salı mı, Cuma mı’ diye soruldu. Düşünmeden ‘Salı’ dedim. Salı sallanır derler!.. O an aklıma gelmedi!... 11 Eylül Salı günü uçağa bindim. Uçakta bir anons, arıza nedeniyle mecburi iniş... Yeşilköy’de uçağımız değiştirildi, tekrar ABD’ye uçuyoruz. Avrupa kıtasını geçmeden bir anons daha... “İkiz Kule yıkıldı. Dönüşteyiz!” Eğer uçağımızı değiştirmeden Avrupa kıtasını geçseydik, kader çizgim de değişecekti, Türkiye’ye dönmezdim. O gün hayatımın dönüm noktası oldu. Yurtta kaldım ve Ankara’da kendi sigorta acentamı kurdum.Osman Sınavla yıllar öncesinden tanışıyorduk, meğer beni hep düşünürmüş. “Yeni bir projeye başlıyorum. Seni de başrol oyuncusu olarak düşünüyorum” dedi. O anki durumum Polat ile çok örtüşüyor. “Evet” ya da “Hayır” demek dönüm noktası. “Evet” demeseydim. Polat, yüzünü değiştirip Kurtlar Vadisi’ne girmeyecekti. Aileme danıştım. Benim ilk halimi canlandıracak olan kardeşim Raci kamera arkasında kalmak istediği için rahatsız oldu. Karşı çıktı. Bu zor kararı Osman Hoca’ya açıkladım, “Sana gönlümü veriyorum, ama bana öğret”... O da gönül almasını bildi.

Oyunculuk dersleri aldınız mı?

Necati Şaşmaz - Hayır... “Motor” dedik ve çekimlere başladık. İnanın, kamera karşısına geçtiğimde bir figüran dahi benden daha tecrübeliydi. Yaz tatilinde tüm bölümleri yüzlerce kez izledim. Senaryoyu analiz edebilme tekniklerini öğrendim. Sahneler arasındaki geçişlerin ve devamlılıkların gizemini çözdüm.

Kendinizi artık ‘oyuncu’ olarak görüyor musunuz?

Necati Şaşmaz - Artık görüyorum ve hayatımın sonuna kadar bu işi yapmak istiyorum. Mükemmeliyetçiyim. Hedefim “en iyi” olmaktı.

İdealize ettiğiniz kişiler var mı?

Necati Şaşmaz - Ayhan Işık, Robert De Niro. Al Pacino’yu tarz olarak daha çok beğenirim.

Polat ile ortak noktanız var mı?

Necati Şaşmaz - Polat ile örtüşen, ilk dönemlerde doğallık diyerek geçiştirdiğim bir nokta var. Polat, mafyanın içine giren bir insan, yüzünü değiştiriyor. Yeni bir yüz ve kimlik. Ben de yeni bir yüzdüm ve karanlıkta el yordamıyla ilerlemeye çalışıyordum. Dizide bir repliğim var, “Daha iyisini yapabilirim...” Her bölüm sonunda kendime bunu söylüyorum.

Zor bir rolünüz var, nasıl çözümlüyorsunuz?

Necati Şaşmaz - Ali, Polat iç içeler. Kimi sahneler benim de içimi acıtıyor. Gözümden yaş gelmeden hıçkırdığımı hissediyorum. Senaryoda Duran Emmi’nin öldürüldüğü sahneyi okurken duvara yumruk attım. Bir gece uyurken, bir anda fırladım. Ben bu sahneyi nasıl yorumlayacağım diye.

Neden dublajınızı yapmıyorsunuz?

Necati Şaşmaz - Kendi sesimi istedim. Elazığ aksanım var. İngilizce’de de vurgularım melodi şeklinde. Diksiyon kursuna gittim. Fakat son karar Osman Hoca’nındır, “Dublajın oyununu etkilemesini istemiyorum” dedi.


Dizinin en fazla eleştiri alan yönü de özendirici olduğu yönünde...

Necati Şaşmaz - Bu dizide projektör görevi görüyoruz. Polat, o âleme girerse size o dünyayı gösterebilirdi ve öyle oldu. Bunu şuna da benzetebiliriz. “Neden fareli köyün kavalcısı güzel melodi çalıyor?” Fareler güzelliğin peşine takılırken tifoyu, vebayı uzaklaştırıyor. Biz de mafyanın ne kadar kötü olduğunu göstermeye çalışıyoruz. Bizim dizimizde ben de dahil maalesef iyi karakter yok. Ben, Goodfather’da Al Pacino’nun kardeşini ölüme göndermesini hayranlıkla ve yüzlerce kez izledim. Fakat, hiçbir gün kardeşimi ölüme göndermeyi düşünmedim. Polat’a hayran olanların beni sadece “Racon kesmem, boğaz keserim” repliğiyle değil, “Ölüm, ölüm nedir ki gülüm, ben senin için yaşamayı göze almışım” dizeleriyle hatırlamalarını isterim. Farklı kanallarda bizim dizimizde yayınlanan dehşetten daha fazlasına defalarca şahit oldum. Neden biz eleştiriliyoruz, bunu da bilemiyorum?

Özel hayatınızda neler yapıyorsunuz?

Necati Şaşmaz - Sadece işim var. İşim çok kıskanç olduğu için bir başkası yok. İş dışında çok az vaktim var, o zamanlarda da şiir yazmaya ve kitap okumaya, sinema ve tiyatroya gitmeye çalışıyorum ama işim zaten hayatımın hemen hemen bütün bir bölümünü kapıyor.

Ünlü olmak hayatınızda neleri değiştirdi?

Necati Şaşmaz - Eskiden de hayat içerinde insanları seviyor ve onlar tarafından seviliyordum ancak şimdi bu sevgiyi çok daha büyük kitlelerle paylaşıyorum.

Gelecek planlarınız nedir?

Necati Şaşmaz - İşim benim için çok önemli o yüzden çok çalışıyorum. Mesleğimle ilgili iyi şeylere imza atmak ve sizlere layık olmak için daha fazla çalışmak, daha fazla çalışmak.

Çok Teşekkür ederiz Ankara''ya yine bekliyoruz.

Necati Şaşmaz
Kaynak: Radyo Banko

1 Comments:

  • Said "Necati Şaşmaz tahia taipa v pad men fedlk oreed alemeel esahse ( Username)lak v ersalh le emaile
    neveen_78@hotmail.com

    By Anonymous Neveen from Gaza, at 9:36 AM  

Post a Comment

<< Home